Az Újpesti (északi) összekötő vasúti híd

Posted: január 1, 2010 in Északi Összekötő híd, Újpest, Újpesti, brücke, bridge, Budapest, híd, hídak, hídfő

Sokan röhögtek a bicikliút felhajtójának a huplijain (magyar elkúrás, hehe), de aztán kiderült, hogy nem a szokásos “szarokaminőségre, visszapengettemmáreleget pártzsebekbe” magyaros elkúrásról van szó, hanem ezek a huplik az építészeti előírásoknak megfelelően vannak beépítve. mellékesen: a Lágymányosi hídnál még hepehupák nélkül építették a felhajtót.

nervex: Ez a “rámpa” itt egyben gyalogos és mozgássérült feljáró is, ezért max. 5% lejtéssel kell rendelkeznie, és 0,5 méter szintenként kell egy “pihenő”, azaz egy vízszintes szakasz. A szintkülönbség a hídnál elég jelentős, ezért olyan baromi hosszú a felhajtó rámpa, a “huplik” meg azért vannak benne, mert előírja az építési szabályzat.

hídfő,  hídak,  híd, Budapest,  Újpesti, Északi Összekötő híd, Újpest, bridge, brücke
hídfő,  hídak,  híd, Budapest,  Újpesti, Északi Összekötő híd, Újpest, bridge, brücke

A híd nagyon zsír, mínusz a régebbi részeit, amelyek a régi állapotukban dzsuvásodnak békésen. It is not my job, ugye, pedig a hatalmas beruházás és gépi felvonulás mellett piti összegekből rendbe lehetett volna vakarni a dzsuvás részeket is. Sebaj, majd 30 év múlva.

Sajnos, a kényszeres, tegelő hülyegyerekek is felfedezték maguknak a hídat, szal most kellene egy vödör zöld festékkel letakarítani a krixkraxaikat, mert lassan odaszoknak. Egy teg ezret csinál, mi szóltunk, esetleg veszünk zöld festéket. Hídmester! Hídmester!

A bicikliúton tekerve megnézhetitek a sajátosan szárazdokkoló Sirályokat (szárnyashajó hajó hátán) + egyébb hajókat. A híd másik oldalán az Autóker gigantikus falanszterét, a Marina-partot csodálhatjátok meg, a budai hídfőnék meg a Jabba palotáját, a festői Gázgyárat.

Mélyebbre: wikipedia
A 2000-es évek közepére a hídon a mozdony vontatta vonatoknak 10 km/h, motorvonatoknak pedig 30 km/h sebességkorlátozás volt érvényben. Az acélszerkezetet felújítása nem lett volna gazdaságos, ezért azt (a pillérek felújítása mellett) teljes egészében lecserélték 2008 nyarán. A gyalogos járdát április 19-től november 10-ig tervezték lezárni azonban ez jelentősen elhúzódott. A járdát és a kerékpárutat végül 2009. május 30-án nyitották meg. Teljes hídzár 2008. június 21. és szeptember 21. között volt.
Az átépítés nettó 14 milliárd forintba került.

További hídak: Lánchíd, Erzsébet híd, pontonhíd a Parlamentnél, Petőfi híd, Megyeri híd bájnájt

, Ferdinánd híd

Advertisements
Hozzászólások
  1. vaandor szerint:

    "mozgássérült feljáró is, ezért max. 5% lejtéssel kell rendelkeznie, és 0,5 méter szintenként kell egy >pihenő<"Ezt a mentegetőzést a Megyeri hídnál sütötték el, mikor kipattant a botrány a járhatatlan bringaútról. Természetesen azt azóta sem javították, de legalább tanultak belőle: ez a két laposabb rész a rámpán szerintem teljesen rendben van.Az viszont már nincs, hogy a déli oldal rámpája illetve a szigeti / pesti feljárók mai napig hiányoznak, a rendezésükre beígért "külön beruházás" csendben elmaradt.Na ez a botrányos!

  2. Klapanciusz szerint:

    hoppá, elkúrtam, ugye rövid u.namindegy.Elég nehézkes délről megközelíteni a bicikliútat annak, aki nem ismeri a terepet, én eléggé sokat kovályogtam tanácstalanul. Szerencsére van egy olcsó sörözö a sínek alatt.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s