Nagyobb telefonfülke, nagyobb reklámfelület

Posted: február 20, 2010 in Budapest, City Light, Csányi Sándor, Epamedia, fülkereklám, igénytelenség, Matáv, Mediacontact Kft, Multireklám, OTP, outdoor media, reklám, T-Com, telefonfülke

Pofátlansági világverseny Budapesten: T-Com (ex-Matáv, a bugyirózsaszín).

A T-Com ötletessége és pofátlansága csodálandó: bővítik a fülkéket, hogy nagyobb reklámfelületet szerezzenek.

Cégek, melyek miatt balkáni szemétdomb ez a város. Talán tudatos imázsépítés folyik? Tapintatosak és ezért nem frusztrálják Balkánlendet a német tisztasággal?

A T-Comról már írtunk a dzsuvás telefonfülkéi miatt (a fülkéket direkt nem takarítjuk:), a szaros multináci elszedi a pénzünket, de szolgáltatni, például takarítani nem hajlandó. Az igénytelenségéről és fásultságáról híres ázsiai csürhe (értsd. magyarok) amúgy sem igénylik a tisztaságot. Szóval a T-Com a mi pénzünkből szarik a fejünkre, sőt a telefonfülkéknek utólagos hasznosítást is talált: a telefonmentesített fülkéket is reklámmal látta el, még egy kis (reklám)bevételt kipumpálandó a Balkánból. A közszolgáltatás csak ürügy, hogy még több reklámot toljanak az arcunkba.

Sehr geehrte Geschäftsleitung!

Wenn Sie unser Geld brauchen, dann erwarten wir die deutsche Service-Niveau auch in Ungarn. Räumen Sie die mit Werbungen verklebten, schmutzigen Telefonzellen auf, und bitte kündigen Sie den für diesen Schandfleck verantwortlichen Mitarbeitern. Wir danken Ihnen im Namen der ungarischen Kunden von T-Com.

(szpesöl tenksz Erzsinek)

Talán írhatunk a német központnak, újságoknak. Vagy firkálhatunk a szaros reklámdobozaikra: no, arra érzékenyek, azokat takarítják.

Mediacontact Kft, City Light, T-mobile, T-Com, Magyar Telekom, Csányi Sándor, OTP, Budapest, outdoor media, Matáv, telefonfülke, koszos, fülkereklám, igénytelenség, reklám, T-mobile, Budapest, outdoor media, Matáv, telefonfülke, koszos, fülkereklám, igénytelenség, reklám, Multireklám, Epamédia,
Mediacontact Kft, City Light, T-mobile, T-Com, Magyar Telekom, Csányi Sándor, OTP, Budapest, outdoor media, Matáv, telefonfülke, koszos, fülkereklám, igénytelenség, reklám, T-mobile, Budapest, outdoor media, Matáv, telefonfülke, koszos, fülkereklám, igénytelenség, reklám,Multireklám, Epamédia,

Extra méretű telefonfülke csoportos telefonálásokhoz, esetleg gangbenghez
kerekesszékeknek, mindhárom oldalán világító reklámdobozzal
(lelőhely: XII., Szilágyi Erzsébet fasor)

Mediacontact Kft, City Light, T-mobile, T-Com, Magyar Telekom, Csányi Sándor, OTP, Budapest, outdoor media, Matáv, telefonfülke, koszos, fülkereklám, igénytelenség, reklám, Multireklám, Epamédia, Bonitas 2000 Kft
Szégyenlista. Cégek, akik elszedik a pénzünket, de nem hajlandóak a nyugaton megszokott és elvárt szolgáltatási színvonalat nyújtani:

További városképromboló multinacionális cégek: T-Com, Citibank, Match, Profi, Intermédia, Katolikus Egyház, Célcsoport Média

Budapest, City Light, Csányi Sándor, Epamédia, fülkereklám, igénytelenség, Matáv, Mediacontact Kft, Multireklám, OTP, outdoor media, reklám, T-Com, telefonfülkeMég Több Kapcsolódó Bejegyzés: a Hegyvidék nevű kerületi újság szerkesztősége, az Evangélikus Gimnázium a belvárosban, Auchan vs. védett láp (Kétfarkú-gyanús médiahekk), kuruc.info stencilek, horogkeresztet a házfalakra, noname reklámcég olcsó gerillamarketingje,
Bringóvár és Neophone óriásplakát a Margitszigeten, Security 861 gerillamarketing, podiumautók, illegális reklámtáblák az Üllői úton (azóta is várjuk a kispesti önkormányzat válaszát), a Humanic pirosfaszú juppija, pornográf plakátok a Duna Pláza mellett, Székely “Szerencsejáték, Hitgyüli, BKV” Gábor a toleranciáért plakátol, Rendőrbábú(?) az útszélen, Sznobéria: Lady Diana aszfaltreklám, kamikazé támadás a MAHIR reklámoszlopa ellen?, Quad Light Squad: biciklis útakadály, Loesje, megajándékoz a BKV (metróreklám, még egy kis közpénz a szoci reklámcégnek?), Demszky reklámhajója a Dunán, a világörökség közepébe (LED tábla), Demszky és a Fővárosi Önkormányzat

Ajánlott olvasmány: a közterületi reklámról, azon belül is a közszolgálati telefonfülkéket borító reklámokról a csapnivalón, valamint hogyan vásárolta meg a városszépítő plutokrata, Csányi úrelvtárs a Fidesz-frakciót is (HVG):

Budapest, City Light, Csányi Sándor, Epamédia, fülkereklám, igénytelenség, Matáv, Mediacontact Kft, Multireklám, OTP, outdoor media, reklám, T-Com, telefonfülkeA kilógó 10 centi

Visszavonják a telefonfülkés hirdetési rendeletmódosítást

A Fővárosi Közgyűlés jövő heti rendkívüli ülésén várhatóan visszavonja a telefonfülkés hirdetések ingyenességéről szóló januári döntését.

A főpolgármesteri kabinet ülésén elhangzott: a jövő heti rendkívüli közgyűlésen, amit eredetileg az ez évi forrásmegosztási rendelet miatt tartanak, napirendre kerül a telefonfülkéken elhelyezett reklámhordozók ügye is. A közgyűlés januárban helyszíni kiosztással, a város képvédelmi bizottság fideszes elnökének javaslatára egyhangúlag úgy módosította ez ügyben a szabályozását, hogy csak akkor kelljen fizetni a fülkékre elhelyezett reklámokért, ha a reklám a fülkék szélétől több mint tíz centimétert vesz el a közterületből. Az SZDSZ, az MSZP és a Fidesz-MKDSZ-frakció vezetője együttes indítványban kezdeményezi jövő kedden, hogy az úgymond “tévedés miatt” elfogadott módosítást vonják vissza, s a korábbi szabályozás maradjon érvényben.

Demszky Gábor tavaly két alkalommal is felfüggesztette a városképvédelmi bizottságnak azt a határozatát, amellyel a telefonfülkés hirdetéseknél a Mediacontact Kft.-től az elvárható 176 millió forint helyett csak 2 millió forintos közterület-használati díjat kért. Sasvári Szilárd, a bizottság fideszes elnöke az ügy kapcsán a múlt héten többórás pártbeli vita után lemondott elnöki és frakcióvezető-helyettesi posztjáról. Juharos Róbertet, a jogi bizottság fideszes elnökét pedig visszahívta tisztségéből a képviselőcsoport. Lapértesülések szerint, amit a fideszesek cáfoltak, üzleti konkurenciaharc áll az ügy hátterében. Ezzel az úgynevezett 10 centiméteres szabállyal ugyanis évente mintegy 80 millió forint maradna a nemrég az OTP-vezér Csányi Sándor magánérdekeltségébe került Mediacontact Kft.-nél. A telefonfülkés City Light reklámozás ellenérdekeltje a MAHÍR, amelynek felügyelő bizottságában részt vett Simicska Lajos, a Fidesz egykori gazdasági igazgatója is.

Ps: Csányi 2007-ben eladta reklámszemétdomb cégét az osztrák Epamédiának:

Budapest, City Light, Csányi Sándor, Epamédia, fülkereklám, igénytelenség, Matáv, Mediacontact Kft, Multireklám, OTP, outdoor media, reklám, T-Com, telefonfülkeCsányi húszmilliárdos üzlete
2007. november 14.
Heszler Róbert

Kimagasló, hírek szerint húszmilliárd forintos vételáron került az osztrák Epamedia tulajdonába a Multireklám. A társasághoz hamarosan az RTL Klub kereskedelmi igazgatója érkezhet – írja legújabb számában a Marketing&Média.

„Életem második legjobb üzletét kötöttem!” – állítólag ezekkel a szavakkal nyugtázta a Bonitás 2002 Kft. révén többségi tulajdonában álló közterületi reklámcég, a Multireklám Zrt. eladását Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója.
A vevő az osztrák Epamedia GmbH ezzel az ügylettel a hazai közterületireklám-piac legnagyobb szereplőjévé lépett elő, miután már eddig is portfóliójába tartozott az Outdoor, az Akzent Media és a Magnum Megaboard.

Érdekesség, hogy az Epamedia és a Multireklám tavaly még egymással versengett a citylightok terén piacvezető Intermédia Kft. megvásárlásáért, amelyből az osztrákok jöttek ki győztesen. (Az akkori és a mostani felvásárlásban is Tolvaly Ferenc, a Tv 2 egykori vezérigazgatója segédkezett.)

KEDVEZŐ PLAKÁTKÉP
Miközben a hazai teljes reklámpiac tavaly csak minimálisan növekedett, a közterületnek sikerült „vágtáznia”, hiszen – a Magyar Reklámszövetség becslése alapján – egyetlen év alatt 25 százalékkal növelte nettó reklámbevételét, s ezzel megközelítette a 20 milliárd forintot. Ez gyakorlatilag duplája a rádiós vagy az internetes hirdetési költésnek. A közterület önmagához képest is sokat nőtt, hiszen 2002-ben és 2003-ban még mindössze 11, illetve 11,3 milliárd forintnyi bevételt könyvelhetett el.
Az elmúlt években a Multireklám is tudatosan terjeszkedett. Megvásárolták a Promoteam járműreklám céget, a román közterületi piac 10 százalékát birtokló Efect Mediát, majd újabb két ottani céget, s ezzel romániai piaci részesedésük 15 százalékra nőtt. Sokak szerint a gyors ütemű terjeszkedést azért forszírozta a Multireklám 25 százalékát birtokló menedzsment, hogy minél magasabb áron értékesíthessék tovább a céget, bár a kiszállást állítólag nem most őszre tervezték. Sőt, lényegében őket is meglepte az Epamedia ajánlata.
A Napi Gazdaság információi szerint az osztrákok mintegy 20 milliárd forintért szerezték meg a Csányi-érdekeltségű céget. A vételárról szóló híreket a Multireklámtól az eladás után távozó vezetők és a céget vezérigazgatóként átvevő Hidvéghy Melinda sem kívánta kommentálni a sajtónak. A közterületi piac ismerői közül többen is azt mondták lapunknak, hogy irreálisan magasnak tartják a sajtóban megjelent vételárat.

Csányi Sándor 2004-ben – akkori hírek szerint – hárommilliárd körüli összegért vásárolta meg a céget Sopronyi Jánostól. A társaság eredményei azóta jelentősen javultak, hiszen amíg 2005-ben 4,7 milliárdos árbevételt és 100 milliós mérleg szerinti eredményt produkáltak, addig tavaly 6,4 milliárdos forgalom mellett 688 milliót értek el. Az idei tervekben pedig már nyolcmilliárd körüli bevétel és egymilliárdos nyereség szerepel. Sokak szerint azonban még így sem ér többet a cég 6–10 milliárd forintnál. Ráadásul a nagyjából hárommilliárd forint értékűre taksált román leánycégek nem is részei a tranzakciónak. (Érdemes megjegyezni, hogy a román piac több mint 50 százalékát szintén az Epamedia birtokolja.)

Budapest, City Light, Csányi Sándor, Epamédia, fülkereklám, igénytelenség, Matáv, Mediacontact Kft, Multireklám, OTP, outdoor media, reklám, T-Com, telefonfülkeÁtalakuló vezérkar

Az Outdoor-Multireklám csoportot a váltás után Hidvéghy Melinda, az Outdoor eddigi vezetője irányítja majd, a Multireklám korábbi vezérigazgatója, Tombor András pedig távozott, akárcsak Kis-Szölgyémi Ferenc kereskedelmi és marketingigazgató. Sőt, miután Czerok Péter kereskedelmi vezető is elhagyja az Outdoort, új kereskedelmi igazgatót keresnek a társasághoz. A szakember állítólag az RTL Klub által indítandó közterületi vásárlócéget irányítja majd. Érdekes egybeesés, hogy éppen a televízió jelenlegi kereskedelmi igazgatóját, Steve Varcoe-t emlegetik az Outdoor-Multireklám csoport leendő kereskedelmi vezetőjeként.

TESCOBUSINESS
Az Epamedia–Multireklám tranzakció napján jelentették be, hogy 2008 januárjától a Multireklám értékesítheti a Tesco kültéri reklámfelületeit. A piac ismerői szerint ez akár 160–180 milliós pluszforgalmat is jelenthet a Multireklámnak.
Főként a Multireklám ügyeinek vitele ígérkezik nagy „melónak”. Ügynökségi forrásunk szerint ugyanis a Csányi-érdekeltség „specialitása” az (volt), hogy „last minute” viszonylag olcsón, csomagban értékesítette sok felületét, ráadásul forgalmának igen jelentős részét adták a direkt ügyfelek. A cég menedzsmentje nem véletlenül szerette volna kiharcolni a kéthetes kampányok általánossá tételét, a „last minute” szerződések esetében ugyanis jelenleg nincs különbség a két-, illetve a négyhetes kampányok árai között.

—-Emelkedő árak?—-
A következő hónapok nagy kérdése, hogy milyen további lépéseket tervez az Epamedia. Hetényi Szabolcs, a PPI közterületi optimalizálócég ügyvezetője két forgatókönyvet tart elképzelhetőnek. Az egyik szerint a tulajdonos jelentős áremeléssel akarja kitermelni a Multireklám vételárát. (Az Intermédia megvásárlása után emelték a citylight cég árait is.) Ez esetben azzal kell számolni, hogy a hirdetők kismértékben elfordulhatnak a közterületi reklámtól. A többi plakátcég kihasználtsági mutatói viszont javulhatnak, sőt valószínűleg fokozott eszközparkbővítésbe fognának, hogy minél jobban meglovagolhassák a megugró keresletet.

Budapest, City Light, Csányi Sándor, Epamédia, fülkereklám, igénytelenség, Matáv, Mediacontact Kft, Multireklám, OTP, outdoor media, reklám, T-Com, telefonfülkeMAGNA
Sok egyéb mellett kérdés az is, hogy az akvizíció érinti-e a Magna Global Hungary médiavásárlási megállapodását a Multireklámmal.
A másik variáns viszont éppen az Epamedia konkurenseinek háttérbe szorulásához vezetne a PPI vezetője szerint. „Amennyiben az Epamedia »nyugodt erőként« kezeli egyértelmű túlsúlyát, akkor az »itt mindent megkapok egy helyen és nem is drágán« elv mentén haladva magukhoz köthetik a legnagyobb büdzséket” – latolgatja a lehetőségeket Hetényi Szabolcs. Utóbbi esetben – Bauer Tamás, a Portland Közterületi Reklámügynökség ügyvezetője szerint – a többi piaci szereplőnek, tehát az Europlakát–Avenir párosnak, a Pont Reklámnak, a QIB-nek és az EuroAWK-nak érdemes lenne megfontolni az összefogást, hogy együtt alternatívát tudjanak nyújtani a piacvezetővel szemben. „Ilyen együttműködésre régebben volt már egy kísérlet, de nem bizonyult hosszú életűnek” – teszi hozzá Bauer Tamás. Ugyanakkor az is igaz, hogy most erősebb lehet a motiváció az összefogásra.

Kicsik később
„Minket közvetlenül nem érintenek az óriásplakát-piac történései, mert alapvetően más területen mozgunk” – mondja Radó Tibor, az ambient közterületi eszközöket üzemeltető Célcsoport Média ügyvezetője. Az ő szempontjukból az is előnyös, ha árat emel az Epamedia és az is, ha új hirdetők bevonására törekszik majd. Mindkét esetben új ügyfelekre számíthatnak az alternatív közterületi eszközök tulajdonosai. Radó Tibor elmondása szerint a nagy plakátcégek egyelőre nem környékezték meg őket vételi ajánlattal. Azonban amikor – talán két-három év múlva – befejeződik a konszolidáció a plakátcégek piacán és szűkülnek a növekedési lehetőségek, akkor sorra kerülhetnek az ambientekkel foglalkozó szereplők is.

Budapest, City Light, Csányi Sándor, Epamédia, fülkereklám, igénytelenség, Matáv, Mediacontact Kft, Multireklám, OTP, outdoor media, reklám, T-Com, telefonfülkeSok egyéb mellett kérdés az is, hogy az akvizíció érinti-e a Magna Global Hungary médiavásárlási megállapodását a Multireklámmal. Az Initiative, a Universal-McCann és a PanMedia közös médiavásárló szervezeteként működő Magna még 2005 végén tendert írt ki közterületi vásárlásai lebonyolítására, amelyet közterületi optimalizálócégek orra elől halászott el a Multireklám vezette konzorcium. Annak idején a döntés után az OTP átvitte médiavásárlási forgalmát a Mind¬Share-től az Initiative-on keresztül a Magnához. Kérdés, hogy lesz-e változás az eladás után. Az Epa-érdekeltségeket érintő, tulajdonosváltás utáni eseményekről egyelőre – Hidvéghy Melinda által az InfoRádiónak adott nyilatkozat alapján – annyit lehet tudni, hogy november végéig alakítják ki az új cégstruktúrát. Az érdekeltségek fúzióját nem tervezik, de az öt cég tevékenységében meglévő szinergialehetőségeket ki fogják használni.

Hozzászólások
  1. husi szerint:

    helóságaz extraméretű a kerekesszékeseknek lett kitalálva. mondom mert ezt 1x láttambár a cikkben nem ez a lényegjó nyomozást és fortyogást

  2. Klapanciusz szerint:

    Köszönöm, javítva. Bár a járdán parkoló autók között nem a legkönnyebb kerekeszékest találni.

  3. rudi szerint:

    A sárga nadrág jó. A város szar. A blog felejthetetlen!

  4. Klapanciusz szerint:

    ahoj, rudi, küggyé fotókat, ha jót akarsz!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s